یزدفردا: مدیرکل گمرک یزد گفت: میزان درآمد وصولی این گمرک و واریزی به خزانه به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش یزدفردا: محمدحسین سلمانی میزان حقوق ورودی وصولی گمرک یزد در سال ۱۴۰۲ را بیش از ۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۲۰ درصد دارد.

وی ادامه داد: رشد ۲۰ درصدی حقوق ورودی وصولی گمرک یزد در سایه کاهش نرخ حقوق گمرکی و سود بازرگانی در سال گذشته و کاهش حقوق گمرکی کالا‌های اساسی و شیر خشک و ماشین‌آلات و تجهیزات و مواداولیه بر اساس تبصره‌های ۶ و ۷ قانون بودجه از ۴ به یک درصد محقق شده که نشان دهنده افزایش حجم عملیات و مبادلات تجاری است.

مدیرکل گمرک یزد میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی را بیش از ۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: میزان مالیات وصولی در گمرک یزد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۳۷ درصد را نشان می‌دهد.

سلمانی میزان درآمد وصولی سایر عوارض گمرکی در سال گذشته را بیش از ۶۳۷ میلیارد ریال و درآمد‌های استانی را بیش از ۶۲ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی اظهار داشت: درآمد استانی این اداره کل نسبت به پیش بینی مصوب در قانون بودجه ۵۳ درصد و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک یزد افزود: گمرک استان در سال گذشته برای جبران کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور بیش از ۴ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی به جای وصول نقدی حقوق ورودی وعوارض صادراتی، دریافت کرد که از این میزان بیش از ۲۶ میلیارد ریال آن در سال جاری وصول می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا